همونطور که میدونید، لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی متخصصین در دنیاست که بیش از ۷۵۶ میلیون عضو داره که پتانسیل بالایی برای ارتباط گرفتن با ادم های مختلف رو به وجود میاره.برای همین چطوری از لینکدین استفاده کردن اهمین زیادی پیدا میکنه. افراد از لینکدین برای در ارتباط بودن با همکارانشون، دوستانشون و مشتریانشون استفاده میکنند. ولی لینکدین بیش از این قابلیت داره : به عنوان مثال برای برند سازی شخصی، گسترش کسب و کار، فروش محصول، و استخدام افراد از موارد دیگه کاربرد لینکدین هست. برای اینکه بدونیم چطوری از لینکدین استفاده کنیم، توی این مقاله ۹ قدم که یاد بگیرید چطوری از لینکدین استفاده کنید رو توضیح دادیم.
در این مقاله ما به ۹ قدم رو که بهتون کمک میکنه از پروفایل لینکدینتون حداکثر استفاده رو ببرید رو معرفی میکنیم.
عضویت و ساخت اکانت لینکدین کاملا رایگان هست. هرچند برخی خدمات ویژه لینکدین که ویژگی های خاصی رو به شما بسته به نیازتون میده رو میتونید با پرداخت ماهیانه و یا سالیانه تهیه کنید.<br>برای اینکه درباره اکانت پریمیوم لینکدین و هزینه هاش بیشتر بدونید، حتما مقاله زیر رو مطالعه کنید.
۱.پروفایل لینکدین خودتون رو کامل کنید.
پروفایل لینکدین شما میتونه نقش مهمی در برند سازی شخصی شما داشته باشه. تمام کسانی که در لینکدین حساب کاربری دارند میتوانند پروفایل شما رو مشاهده کنند مگر اینکه شما از بخش تنظیمات، حساب کاربری خودتون رو به حالت شخصی تغییر داده باشید. حتی شما میتوانید پروفایلی داشته باشید که حتی در موتورهای جست و جوی دیگر نیز قابل جست و جو و نمایش باشه تا کسانی که حتی در لینکدین حساب کاربری ندارن نیز بتوانند پروفایل شما رو مشاهده کنند.
موتورهای جست و جوی داخلی لینکدین فقط پروفایل هایی که پروفایلشون کامل هست و در رده بندی complete یا تکمیل شده قرار دارن رو برای دیگران به نمایش میزاره. این درحالی هست که اگر پروفایل شما کامل باشد شانس دیده شدنتون بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا میکند. پس مهم هست که برایپروفایل خودتون وقت کافی رو بزارید و جهت تکمیل اون اقدامات لازم رو انجام بدید. از این رو، مواردی که اهمیت بیشتری دارن رو براتون در زیر آوردیم:
- عکس پرفایل خوب و با کیفیت بالا آپلود کنید. سعی کنید لبخند به لب داشته باشید و عکستون پس زمینه ساده داشته باشه.
- اگه میخواید متمایز به نظر برسید، حتما عکس بک گراند مناسب هم برای پروفایلتون در نظر بگیرید ( بعضی وقت ها بهش “بنر” و یا “عکس کاور” هم گفته میشه). این بخش نمایانگر شخصیت و حرفه شماست.
- هدلاین مناسب با حرفه خودتون بنویسید و صنعتی که داخلش هستید رو قید کنید. حواستون باشه که ۲۰ کاراکتر محدودیت برای نوشتن هدلاین وجود دارد.
- با یه سامری مناسب که نشان دهنده اینکه شما کی هستید، چه کاری انجام میدهید، و چه خدمات و توانایی هایی ارایه میدهید،. محدودیت ۲۰۰۰ کاراکتری رای این بخش هم وجود داره که نیاز به استفاده از حداکثر این تعداد نیست.
- موقعیت شغلی و یا تحصیلی خودتون که الان داخلش هستید رو حتما قید کنید. سعی کنید با جزيات بیشتری توضیح بدید. مثلا اگه فردی هستید که خیلی خوب سخن میگه، فقط به نوشتن اینکه سخنور خوبی هستید کفایت نکنید. به جاش بگید که از این مهارتتون چه استفاده ای کردید و چه تاثیری توی کارتون داشته، در صورت امکان مثال هم بزنید. باز هم توجه داشته باشید که محدودیت کاراکتر ۲۰۰۰ تایی اینجا هم وجود داره.
- سوابق کاری قبلی خودتون، تحصیلاتتون و همچنین حداقل ۴ مهارت رو به پروفایل لینکدین خودتون اضافه کنید.
نکته: توجه داشته باشید که در هر مرحله از تکمیل کردن پروفایلتون، شما میتونید میزان پیشرفت و امتیازی که به پروفایلتون داده شده رو از نوار پیشرفت مشاهده کنید.
۲.با افراد دیگه کانکشن ایجاد کنید.
لینکدین این فرصت رو بهتون میده که با افراد متخصص زمینه کاری خودتون ارتباط برقرار کنید. این بهترین راهی هست که میتونید اطلاعات خودتون رو با آخرین تغییرات و تکنولوژی ها به روز نگه دارید و اطلاعت خودتون رو با دیگران به اشتراک بزارید.
شما میتونید با هر کسی که عضو لینکدین هست کانکشن ایجاد کنید. این به صورت که یا شما درخواست کانکشن ارسال میکنید و یا اینکه به شما درخواست ارسال میشه و شما قبول یا رد میکنید.
افرادی که باهاشون ارتباط ایجاد میکنید در بخش My Network قابل مشاهده هستند. بعد از ارتباط با افراد میتونید بهشون پیام خصوصی ارسال کنید و حتی افرادی که با اون فرد کانکت هستن رو مشاهده کنید ( به اون افراد کانکشن سطح ۲ گفته میشه). این فرصت شبکه سازی رو برای شما بیشتر میکنه به این صورت که میتونید اون افراد رو به کانکشن های خودتون با ارسال درخواست اضافه کنید.
اینکه چطوری از لینکدین برای شبکه سازی استفاده کنید کاملا به شما بستگی داره. مثلا میتونید از قابلیت معرفی ۲ نفر به همدیگه استفاده کنید و پیشنهاد ارتباط گرفتن رو بهشون بدید، اگه فکر میکنید که این ارتباط میتونه براشون مفید باشه.
نکته: تعداد کانکشن های شما در رنکینگ سرچ شما تاثیر میزاره. به این صورت که کانکشن بیشتر شانس شما رو بیشتر میکنه برای اینکه در رده های اول سرچ ها قرار بگیرید. به نظر من تعداد ۵۰ کانکشن درجه اول برای شروع میتونه مناسب باشه.
۳. شروع به صحبت کردن در لینکدین کنید.
بعد از اینکه با فردی کانک شدید در لینکدین، امکان ارسال پیام به اون افراد برای شما فراهم میشه و میتونید در لحظه با هم صحبت کنید. با کمک ویژگی Active Status شما میتونید ببینید کدوم یکی از کانکشن های شما آنلاین هستن (به چراغ سبز کنار عکس پروفایلشون توجه کنید).
قابلیت پاسخ هوشمند با بهره گیری از هوش مصنوعی، این امکان رو به شما میده که از پاسخ های آماده شده متناسب با محتوای صحبت شما استقاده کنید مثل “ساعت چند؟” و “خیلی عالی، ممنون” که میتونه به گپ و گفت شما سرعت ببخشه.
اگر که اکانت پریمیوم لینکدین رو تهیه کرده باشید میتونید از قابلیت InMail که ارسال پیام شخصی به هر فرد عضو لینکدین بدون نیاز به ایجاد کانکشن هست استفاده کنید.
۴. ریکامندیشن و ایندورزمنت بدید و دریافت کنید.
کانکشن های شما میتونن برای پروفایل شما ریکامندیشن بنویسند و حتی مهارت های شما رو ایندوز کنند.
توصیه ها گواهی های شخصی هستند که به توانایی های حرفه ای شما تأکید می کنند. هدف جمع آوری تعدادی از این موارد (بین 5 تا 10 تا میتونه مناسب باشه) با درخواست از افرادی که با آنها کار کردید تا برای شما بنویسند.
ازشون بخواهید که ویژگی ها یا دستاوردهای خاصی را که آنها را تحت تأثیر قرار داده رو برجسته کنند، به جای اظهار نظرهای کلی مانند “کار کردن با محسن سرگرم کننده بود.”
ایندورزمنت ها اعلان های ساده ای هستند که تأیید می کنند شما مهارت خاصی دارید. آنها ممکن است تاثیر توصیه های نوشته شده سفارشی را نداشته باشند، اما برای مثال، اگر یکی از کانکشن های شما، مهارت چطوری از لینکدین استفاده کنیم رهبری شما را تایید کند، می تواند به شما کمک کند که از دیگران متمایز بشید.
۵. در گروه های لینکدین عضو بشید.
همه اعضای لینکدین میتوانند گروههایی راهاندازی کنند یا به آنها بپیوندند تا درباره ایدهها بحث کنند و اخبار صنعت را به اشتراک بگذارند. این می تواند یک راه عالی برای توسعه شبکه حرفه ای شما باشد.
میتوانید از نوار جستجو در بالای صفحه پروفایل خود برای جستجوی گروههای جالب برای پیوستن استفاده کنید، یا میتوانید از طریق گروههایی که قبلاً به آنها ملحق شدهاید، گروههای جدیدی را بیابید. پس از عضویت در گروه، میتوانید به مکالمات گروه بپیوندید، سؤال بپرسید و برای سایر اعضا پیام ارسال کنید.
گروه های لینکدین می توانند منبع ارزشمندی از اطلاعات، ایده ها و پشتیبانی باشند. دانش خود را با افراد در گروه های خود به اشتراک بگذارید، و آنها احتمالاً پاسخ خواهند داد.
هشدار: لینکدین نسبت به تبلیغات در گروه ها هشدار می دهد. نشان دادن تخصص خودتون خوبه ولی نمایش و تبلیغ محصولات شرکت شما نه. در صورت زیر پا گذاشتن قوانین یا آداب معاشرت، امکان داره بلاک یا حذف بشید.
۶. محتوای جذاب برای لینکدین درست کنید.
درست مانند سایر شبکههای اجتماعی، میتوانید بهروزرسانیهای متنی ساده، تصاویر و پیوندهایی را به سایتهای دیگر ارسال کنید و میتوانید پستهای کاربران دیگر را به اشتراک بگذارید. اما مطمئن شوید که پست شما مفید، آموزنده و مرتبط با ارتباطات حرفه ای شما باشد. و ممکن است بخواهید مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنید!
همچنین می توانید ویدیو را مستقیماً از دستگاه خود در لینکدین ضبط یا آپلود کنید. این به شما امکان می دهد بینش و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید یا هویت برند سازمان خود را تقویت کنید. از فیلترها و «برچسبهای» داخلی برای روشنتر کردن ویدیوتان استفاده کنید و برای افرادی که با صدای خاموش تماشا میکنند، زیرنویس اضافه کنید.
لینکدین همچنین به شما امکان می دهد مقالات کامل را از طریق پلتفرم انتشارات خود منتشر کنید. مقالاتی که می نویسید در نمایه شما ظاهر می شوند. آنها می توانند توسط سایر کاربران به اشتراک گذاشته شوند، و همچنین ممکن است در نتایج موتورهای جستجو ظاهر شوند، اما شما حقوق هر محتوای اصلی را که منتشر می کنید حفظ می کنید. این یک راه عالی برای نشان دادن تخصص شما در صنعت است.
SlideShare گزینه دیگری برای ارائه محتوای با کیفیت است. این در لینکدین تعبیه شده است و به شما امکان می دهد ارائه ها و اینفوگرافیک ها را پست کنید.
ترفند: افزودن هشتگ به پستهایتان میتواند به محتوای شما کمک کند تا کاربران بیشتری را جذب کند. یک هشتگ را در نوار جستجو تایپ کنید تا متوجه شوید چند نفر آن را دنبال می کنند و نوع محتوای مورد علاقه آنها را مشاهده کنید
۷. فرصت های استخدامی در لینکدین رو پیدا کنید
طبق آمار خود لینکدین، 20000 کسب و کار در ایالات متحده از این سایت برای استخدام کارکنان جدید استفاده می کنند. این سرویس به شما امکان می دهد افرادی را جستجو کنید که مهارت ها و تجربه خاصی را در تیم خود دارند. حتی می تواند جایگزین تبلیغات سنتی استخدام شود، بسته به صنعت شما و موقعیتی که باید پر کنید.
امکانات جستجوی پیشرفته شما را قادر می سازد تا با معیارهای مختلف جستجو خود را انجام دهید. این جست و جو میتواند بر اساس مکان، شرکت، صنعت، زبان، علایق، مدارس، و درجه ارتباط شما باشد.
اکانت پریمیوم لینکدین مخصوص کارفرماها، گزینههای بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد و میتواند به شما کمک کند تا لیست مخاطبان خودتون رو مرتبط کنید، اولویت بدید و باهاشون در تماس باشید. Pipeline Builder به شما این امکان را می دهد که با افرادی که برای فرصت شغلی شما مناسب هستند به صورت اتوماتیک پیام ارسال کند. همچنین امکانات Find Nearby، مخاطبین محلی(نزدیک به شمت) را هدف قرار می دهد.
می توانید از لینکدین برای جستجوی شغل نیز استفاده کنید. علاوه بر مرور آگهی های شغلی، بسیاری از افراد از آن به عنوان یک ابزار تحقیق استفاده می کنند. مثلاً فرض کنید دو پیشنهاد شغلی روی میز دارید. میتوانید از لینکدین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روسا و همکاران جدیدتان و درک فرهنگ سازمانی سازمانها استفاده کنید.
یک حساب حرفهای ممتاز به شما امکان میدهد که حتی کارآمدتر فرصتهای شغلی را جستجو کنید که با اولویتها و مجموعه مهارتهای شما مطابقت دارند و ببینید که چه کسی در ۹۰ روز گذشته به پروفایل لینکدین شما نگاه کرده است.
۸. پروفایل شرکتی در لینکدین بسازید
لینکدین می تواند برای افزایش دیده شدن کسب و کار شما، برند شرکت شما و محصولات شما مفید باشد. می تواند داستان شرکت شما را نیز بازگو کند. این کار را درست انجام دهید و می توانید ارتباطات عاطفی ارزشمندی با مشتریان و کارمندان بالقوه خود ایجاد کنید.
راه اندازی یک صفحه شرکتی لینکدین را در نظر بگیرید، به طوری که مصرف کنندگان، مشتریان، تامین کنندگان و استخدام کنندگان جدید بتوانند درباره شرکت شما تحقیق کنند. مدیر صفحه شما همچنین می تواند از تجزیه و تحلیل لینکدین برای دریافت تصویری از افرادی که از صفحه بازدید می کنند استفاده کند. این می تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را به طور مؤثرتری هدف قرار دهید.
لینکدین می تواند از راه های دیگری نیز برای سازمان شما مفید باشد. به عنوان مثال، می توانید از سایت برای تحقیق در مورد رقبای خود، شرکای بالقوه و تامین کنندگان جدید خود استفاده کنید. و حساب پولی، Sales Navigator، همچنین به شما امکان میدهد به مشتریان احتمالی دسترسی داشته باشید و تغییرات کلیدی در صنعت خود را پیگیری کنید.
ترفند: شما میتوانید لینکدین را با دیگر پلتفرمها و سرویسها ادغام کنید – بهعنوان مثال، بهروزرسانیهای لینکدین شما میتوانند بهطور خودکار در توییتر پست شوند. بنابراین، در نظر بگیرید که نحوه استفاده سازمان شما از لینکدین با استراتژی کلی شبکه های اجتماعی آن مطابقت داشته باشد.
۹. آداب معاشرت حرفه ای را در لینکدین رعایت کنید
موفقیت در لینکدین به توسعه و حفظ جایگاه خوب شما بستگی داره. این بدان معناست که مهم هست که همیشه حرفه ای به نظر برسید. بنابراین، از ارسال انواع مطالب شخصی که ممکن است در فیس بوک قرار دهید خودداری کنید و از پخش شایعات یا غیبت پرهیز کنید.
هنگامی که درخواست کانکشن میدید یا خودتون رو معرفی می کنید مراقب باشید که این کار را فقط در صورتی انجام دهید که معتقدید هر دو طرف می توانند سود ببرند. همیشه به آنچه در مورد سازمان خود می گویید توجه داشته باشید.
و در نهایت، به یاد داشته باشید که صداقت بهترین سیاست است – از اغراق بیش از حد خود بپرهیزید، و هنگام بحث درباره دستاوردهای خود، حقایق را بگویید!
این آموزش چقدر برای شما مفید بود؟
میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رای 0
فعلا کسی رای نداده. اولین نفر باش